2023-08-01 05:15Pressmeddelande

Sommaren är kort - Jämtlands Höstlager är här!

bild_höstlager_glas

Sommaren är kort - nu är det dags för höstens öl. Jämtlands Bryggeri utökar nu sortimentet med ett till öl; Jämtlands Höstlager. Ett fylligt lageröl med rund maltkropp och en balanserad beska. Möt hösten på jämtländskt vis!

Nu släpper Jämtlands Bryggeri ytterligare en nyhet; Jämtlands Höstlager. En mellanmörk lager och den jämtländska hösten på flaska. Ett fylligt och välbalanserat öl med rund maltkropp och väl avvägd beska. Smaker av sirapslimpa och örter, aprikos och apelsinskal. Maltig doft med inslag av sirapslimpa, pomerans och honung.

- Det kanske fortfarande är sommar, men Jämtlands Höstlager är precis vad som karaktäriserar den kommande hösten; tillbaka till rutiner, middagar och känslan av något välbekant. Ett välbalanserat lageröl som passar utmärkt till höstens trygga och värmande rätter och som sällskapsdryck när sommarens sista strålar infinner sig. Extra kul att man kan hitta ölet på 220 av landets Systembolag! Återigen visar bryggarna i Pilgrimstad hur duktiga de är!" Anders Thelenius, VD Jämtlands Bryggeri

Produkten lanseras i 220 stycken av Systembolagets butiker den 18 augusti och kommer också att vara styckvis beställningsbar över hela landet.

Produktfakta Jämtlands Höstlager:
Ölstil: Mellanmörk Lager
Färg: Mörk, gul färg med ljust äggskalsfärgat skum.
Doft: Maltig doft med inslag av sirapslimpa, pomerans och honung.
Smak: Fyllig maltsmak med inslag av sirapslimpa samt lätta toner av örter och pomerans.
Malt: Pale ale malt, Lagermalt, Karamellmalt och Crystal malt.
Humle: Hallertau northern brewer, Challanger, Styrian Goldings, Cascade.
Passar till: Klassisk svensk husmanskost.
Alkoholhalt: 6 %
Pris: 23.90kr

Produktsida Systembolaget

Jämtlands Bryggeri hemsida

Alexandra Lindgren, Content Manager
Tel: 0706- 78 17 09
E-post: alexandra.lindgren@jamtlandsbryggeri.se

Sveriges mest prisbelönta bryggeri. Jämtlands Bryggeri är en av pionjärerna när det gäller svensk hantverksöl och har sedan starten 1996 bryggt öl i Pilgrimstad, 3 mil sydost om Östersund. Bryggeriet har 9 anställda och årsproduktionen uppgår till ca 700 000 liter. Sortimentet består av drygt 20 ölsorter, varav en handfull är säsongsöl.

Alexandra Lindgren
Content Manager & Sales